Εκδήλωση για Κράτος και Διαφθορά

Η ΜΚΟ «Διεθνής Διαφάνεια Ελλάς» οργανώνει ημερίδα με θέμα : «Κράτος και διαφθορά. Πώς θα κόψουμε τον ομφάλιο λώρο». Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τη Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2008 με ώρα έναρξης 14:00.

Η «Διεθνής Διαφάνεια Ελλάς» είναι μια παγκόσμια Μη Κυβερνητική Οργάνωση (MKO) ενεργών πολιτών που ιδρύθηκε το 1993 από προσωπικότητες του πολιτικού, οικονομικού, νομικού και επιχειρηματικού χώρου. Σήμερα λειτουργούν εθνικά παραρτήματα σε περισσότερες από 100 χώρες. Η «Διεθνής Διαφάνεια Ελλάς» δραστηριοποιείται από το 1997.

Είναι η μοναδική ΜΚΟ πού έχει ως αποκλειστικό στόχο την καταπολέμηση της διαφθοράς. Η διαφθορά εξελίσσεται στην σύγχρονη γάγγραινα των κοινωνιών, δημιουργεί συναίσθημα αδικίας στους πολίτες, επιβαρύνει υπέρμετρα τους φορολογούμενους, επιβραδύνει αναίτια την εθνική οικονομία, πλήττει τον υγιή ανταγωνισμό και τέλος ωθεί στη μη συμμόρφωση με τον νόμο. Η διαφθορά διαβρώνει τη Δημοκρατία, δημιουργεί σοβαρές κοινωνικές ανισότητες και αναχαιτίζει την οικονομική ανάπτυξη.

Η καταπολέμηση της διαφοράς αποτελεί πρώτη προτεραιότητα κάθε δημοκρατικής κοινωνίας και κάθε υγιώς σκεπτόμενου επιχειρηματία.

Στην ημερίδα θα παραστεί ο Πρωθυπουργός κ. Κώστας Καραμανλής, ο οποίος θα μιλήσει στο επίσημο δείπνο της εκδήλωσης, ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κ. Γιώργος Παπανδρέου καθώς και πολλοί έγκυροι ομιλητές.

Για συμμετοχή και πληροφορίες επικοινωνήστε με την οργάνωση στο fax: 210-72.95.978. ή στο τηλ.: 210-72.89.000

Advertisements

2 thoughts on “Εκδήλωση για Κράτος και Διαφθορά

  1. Διαφθορά και ηθική ανακαίνιση

    Σε όλο τον κόσμο και σε διάφορα επίπεδα, η διαφθορά γίνεται κατανοητή όλο και περισσότερο ως ένα μεγάλο εμπόδιο για ανάπτυξη – ένα εμπόδιο που πρέπει να αντιμετωπιστεί ευρέως εάν ο κόσμος πρόκειται να κινηθεί από μια εποχή που ακόμα υπάρχει διαδεδομένη φτώχεια προς μία εποχή καθολικής και παγκόσμιας ευημερίας.

    Η διαφθορά, η οποία ορίζεται γενικά ως κακή χρήση δημόσιας θέσης για προσωπικό όφελος, εκτρέπει και σπαταλά τους πολύτιμους πόρους και τη βοήθεια, υπονομεύει την εμπιστοσύνη των χορηγών και των επενδυτών, και, το σπουδαιότερο ίσως, εξασθενίζει τη θέληση των ανθρώπων να αναλάβουν θετικές προσπάθειες από μόνοι τους.

    Συμπεριλαμβάνει τις καταχρήσεις από κυβερνητικούς αξιωματούχους όπως η υπεξαίρεση και ο νεποτισμός, καθώς επίσης και καταχρήσεις που συνδέουν τους δημόσιους και ιδιωτικούς παράγοντες όπως η δωροδοκία, ο εκβιασμός, η εξαγορά επιρροής, και η απάτη.

    Στην πολιτική σφαίρα, υπονομεύει τις δημοκρατικές διαδικασίες και την καλή διακυβέρνηση. Διαβρώνει τη θεσμική ικανότητα της κυβέρνησης καθώς οι διαδικασίες δεν λαμβάνονται υπόψη, οι πόροι μειώνονται σταδιακά, και οι αξιωματούχοι προσλαμβάνονται ή προάγονται αδιαφορώντας για την απόδοση τους. Σε όλα τα επίπεδα, υπονομεύει τις βασικές αξίες όπως την εμπιστοσύνη και την ανεκτικότητα.

    Σε όλο τον κόσμο, οι κυβερνήσεις, οι διεθνείς υπηρεσίες και οι οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών συνεργάζονται όλο και περισσότερο στην μάχη κατά της διαφθοράς. Γενικά, η μάχη γίνεται σε δύο μέτωπα: της θεσμικής μεταρρύθμισης και, χρησιμοποιώντας τα λόγια ενός ειδικού, της «ηθικής ανακαίνισης.»

    Η θεσμική μεταρρύθμιση καλύπτει εκείνες τις δομικές και νομικές αλλαγές που καθιστούν τις διεφθαρμένες πρακτικές δυσκολότερες, που τις φέρνουν στο φως, και που επιδιώκουν να εξασφαλίσουν ότι εκείνοι που εκμεταλλεύονται τη θέση τους για προσωπικό όφελος θα πληρώσουν ένα υψηλό τίμημα.

    Κάτω από την ιδέα του «Εθνικού Συστήματος Ακεραιότητας» η παγκόσμια Μη Κυβερνητική Οργάνωση Διεθνής Διαφάνεια (ΔΔ) έχει προσδιορίσει μια σειρά θεσμικών μεταρρυθμίσεων. Όπως περιγράφεται από την ΔΔ, οι πυλώνες ενός τέτοιου συστήματος περιλαμβάνουν μια έμφαση στις ελεύθερες εκλογές και τη δίκαιη χρηματοδότηση εκλογικών εκστρατειών, την ανεξαρτησία και το διαχωρισμό των εξουσιών μεταξύ των νομοθετικών, εκτελεστικών και δικαστικών κλάδων της κυβέρνησης, την καθιέρωση ανεξάρτητων ελεγκτικών αρχών, την προστασία της ελευθερίας έκφρασης και των μέσων ενημέρωσης, και μιας ισχυρής κοινωνίας πολιτών.

    Άλλες οργανώσεις προτείνουν παρόμοια μέτρα. Μερικοί τονίζουν τις μεταρρυθμίσεις νομικών συστημάτων και ισχυρότερους νόμους ενάντια στη διαφθορά και άλλοι ωθούν για τη διαφάνεια και την υπευθυνότητα στις κυβερνητικές διαδικασίες. Στο τέλος, εντούτοις, υπάρχει γενική συμφωνία για τις ενέργειες που τείνουν να καταπνίξουν τη διαφθορά.

    Η δεύτερη κατεύθυνση στην μάχη κατά της διαφθοράς είναι λιγότερο απτή αλλά όχι λιγότερο σημαντική: «ηθική ανακαίνιση» ή «πολιτισμική αλλαγή» ή ακόμα και «μια ανύψωση της συνείδησης.»

    Η δημιουργία μιας αλλαγής στον ηθικό πολιτισμό είναι σημαντική επειδή γενικά υπάρχουν τρόποι να παρακάμψεις τους νέους νόμους και τους θεσμούς, και καθώς υψώνεται το φράγμα απέναντι στις συγκεκριμένες παράνομες δραστηριότητες, έξυπνα αλλά διεφθαρμένα άτομα επινοούν νέους τρόπους να προωθήσουν τα εγωιστικά συμφέροντα τους εις βάρος του δημόσιου συμφέροντος.

    Εντούτοις, η αλλαγή του ηθικού πολιτισμού μιας κοινωνίας αναγνωρίζεται ευρέως ότι είναι δυσκολότερη από τη θεσμική μεταρρύθμιση.

    Είναι σε αυτό το σημείο που πρέπει να εξετάσουμε τη συμβολή της θρησκείας, η οποία έχει αποδειχθεί ιστορικά να είναι ίσως η ισχυρότερη δύναμη στην προώθηση πολιτιστικής αλλαγής και ηθικής μεταρρύθμισης.

    Οι μεγάλοι πολιτισμοί όλου του κόσμου έχουν στην καρδιά τους μια θρησκευτική ώθηση. Η κοινωνική πρόοδος, η ιστορία μας λέει, προκύπτει από τα ιδανικά και τις κοινές πεποιθήσεις που ενώνουν στενά την κοινωνία. Ουσιαστική κοινωνική αλλαγή προκύπτει τόσο από την ανάπτυξη ιδιοτήτων και συμπεριφορών που ενθαρρύνουν εποικοδομητικούς τρόπους ανθρώπινης αλληλεπίδρασης όσο και από την απόκτηση τεχνικών δεξιοτήτων. Αληθινή ευημερία – μια ευημερία θεμελιωμένη στην ειρήνη, τη συνεργασία, την αυταπάρνηση, την αξιοπρέπεια, την ορθότητα συμπεριφοράς και τη δικαιοσύνη – πηγάζει από το φως της πνευματικής επίγνωσης και αρετής καθώς επίσης και από την υλική ανακάλυψη και την πρόοδο.

    Το να διακρίνεις τα ζωτικά χαρακτηριστικά της θρησκείας από την διαστρέβλωση που εμφανίζεται εσφαλμένα με το προσωπείο της αποτελεί πρόκληση. Μέσω των διδασκαλιών και της ηθικής καθοδήγησης της θρησκείας, τα μεγάλα τμήματα της ανθρωπότητας έχουν μάθει να υποτάσσουν τις ποταπές τάσεις τους και να αναπτύσσουν τις ιδιότητες που συμβάλλουν στην κοινωνική τάξη και την πολιτιστική πρόοδο. Τέτοιες ιδιότητες όπως η εμπιστοσύνη, η ευσπλαχνία, η ανεκτικότητα, η πίστη, η γενναιοδωρία, η ταπεινότητα, το θάρρος, και η προθυμία να κάνουν θυσίες για το κοινό καλό έχουν αποτελέσει το αόρατο όμως ουσιαστικό θεμέλιο της προοδευτικής κοινοτικής ζωής. Η θρησκεία παρέχει τους λίθους και το κονίαμα της κοινωνίας – τις ηθικές αρχές και το όραμα που ενώνουν τους ανθρώπους σε κοινότητες και που δίνουν την απτή κατεύθυνση και νόημα στη ατομική και συλλογική ύπαρξη.

    Στη ρίζα όλων των μορφών διαφθοράς είναι ένας συγκεκριμένος προσωπο-κεντρικός υλισμός, μια πεποίθηση ότι η απόκτηση δύναμης ή χρημάτων ξεπερνά όλες τις άλλες αρετές. Όλες οι θρησκείες, συμπεριλαμβανομένης και της Μπαχάι Πίστης, της πιο πρόσφατης των παγκόσμιων ανεξάρτητων θρησκειών, διδάσκουν ότι ισχύει το αντίθετο.

    Πίσω από τη γενική υποστήριξη της ελληνικής Μπαχάι Κοινότητας για τις θεσμικές μεταρρυθμίσεις καθώς και για τις προσπάθειες να προωθηθεί η ηθική ανακαίνιση, βρίσκεται η άποψη της για ολόκληρη την επιχείρηση του πολιτισμού ως πνευματική διαδικασία που περιλαμβάνει το προοδευτικό ξύπνημα των ηθικών και δημιουργικών ικανοτήτων της ανθρωπότητας. Συνεπώς η δημιουργία ενός ελεύθερου από διαφθορά δημόσιου περιβάλλοντος εξαρτάται από την ανάπτυξη ηθικής ικανότητας εντός των ατόμων, των κοινοτήτων και των κοινωνικών θεσμών.

    Στις Μπαχάι γραφές, εκείνα τα άτομα που συμμετέχουν σε κυβερνητική υπηρεσία προτρέπονται «να προσεγγίσουν τα καθήκοντά τους με πλήρη αποδέσμευση, ακεραιότητα και ανεξαρτησία πνεύματος, και με πλήρη αφοσίωση και ιερότητα σκοπού.» Η προσωπική τους ικανοποίηση προέρχεται όχι από την υλική ανταμοιβή αλλά από «την επινόηση μεθόδων για την εξασφάλιση της προόδου των ανθρώπων» από τη βίωση της «απόλαυσης απονομής δικαιοσύνης,» και την πόση από «την πηγή της καθαρής συνείδησης και ειλικρινούς πρόθεσης.» Τελικά, η «ευτυχία και το μεγαλείο, ο βαθμός και η θέση, η ευχαρίστηση και η ειρήνη» του δημόσιου υπαλλήλου δεν συνίστανται στο «προσωπικό του πλούτο, αλλά μάλλον στον άριστο χαρακτήρα του, την υψηλή αποφασιστικότητα του, το εύρος της μάθησης του, και τη δυνατότητά του να λύνει δύσκολα προβλήματα.»

    Στην αναζήτηση νέων θεσμικών προτύπων ο τρόπος με τον οποίο η Μπαχάι κοινότητα διευθύνει τις υποθέσεις της – μέσω ενός ευρέως αποκεντρωμένου συστήματος ελεύθερα εκλεγμένων διοικητικών συμβούλιων σε τοπικό, εθνικό, και διεθνές επίπεδο, με παράλληλα συμβουλευτικά όργανα για να προωθήσει και να προστατεύσει το κοινό καλό σε κάθε επίπεδο – παρέχει ένα πρότυπο αντάξιο εξέτασης.

    Το Μπαχάι σύστημα μεταβιβάζει τη λήψη αποφάσεων στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο – καθιερώνοντας με αυτόν τον τρόπο ένα μοναδικό όχημα για τη συμμετοχή της βάσης στη διακυβέρνηση – παρέχοντας συγχρόνως ένα επίπεδο συντονισμού και εξουσίας που επιτρέπει τη συνεργασία σε μια παγκόσμια κλίμακα.

    Ένα μοναδικό χαρακτηριστικό γνώρισμα της Μπαχάι εκλογικής διαδικασίας είναι η μέγιστη ελευθερία επιλογής που δίνεται στο εκλογικό σώμα μέσω της απαγόρευσης υποψηφιοτήτων. Η εκλογή στους Μπαχάι διοικητικούς οργανισμούς είναι βασισμένη όχι στην προσωπική φιλοδοξία αλλά μάλλον στην αναγνωρισμένη ικανότητα, ώριμη εμπειρία, και μια δέσμευση για υπηρεσία. Η εξουσία λήψης αποφάσεων βρίσκεται στα χέρια συλλογικών οργάνων, και όχι ατόμων, εξαλείφοντας κατά συνέπεια μια πηγή δύναμης και πιθανής διάβασης στη διαφθορά.

    Η ενότητα της ανθρωπότητας, η θρησκευτική ενότητα και η δημιουργίας ενός ενωμένου κόσμου – και η υποστήριξη προοδευτικών κοινωνικών αρχών όπως η ισότητα των γυναικών και των ανδρών, η εξάλειψη προκαταλήψεων και η αρμονία της επιστήμης με τη θρησκεία – μπορούν να είναι αποδεκτά εξ ολοκλήρου από τη σύγχρονη σκέψη. Σε μια κατά τα άλλα κυνική εποχή, η πόρτα είναι ανοικτή και για την προσωπική μεταμόρφωση καθώς και για την κοινωνική μεταρρύθμιση, που υποδηλώνει τις νέες δυνατότητες για μια πραγματική αλλαγή στον ηθικό πολιτισμό, εξ ολοκλήρου σύμφωνη με έναν παγκοσμιοποιημένο πλανήτη.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s