Διαχείριση των λιμανιών της χώρας: τι πραγματικά διακυβεύεται και στον χώρο αυτόν;

Η Φιλελεύθερη Συμμαχία σε ανακοίνωση της υποστηρίζει ότι η παραχώρηση σε ιδιωτική διαχείριση των αποβαθρών εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης θα έχει πολλαπλά θετικά αποτελέσματα για την ελληνική οικονομία. Η έκρηξη του παγκόσμιου εμπορίου και των θαλάσσιων μεταφορών και η συνεχιζόμενη διεθνής πρωτιά της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας (3.084 πλοία το 2007) θα μπορούσαν να έχουν ευεργετικές επιπτώσεις στις οικονομίες πόλεων της Ελλάδας που διαθέτουν σημαντικές λιμενικές υποδομές όπως ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη. Όμως η κρατική διαχείριση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης είχε σαν αποτέλεσμα να μην μπορούν αυτά να ανταποκριθούν στον διεθνή ανταγωνισμό κυρίως λόγω της προβληματικής διαχείρισης, από πλευράς τους, των σταθμών αποθήκευσης και μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων με σημαντικότερο κερδισμένο τη γειτονική Τουρκία.

Η χαμένη ανταγωνιστικότητα των ΟΛΠ και ΟΛΘ πιστοποιείται από τη διεθνή κατάταξή τους στη σύγκριση των 50 λιμένων που ελκύουν τον μεγαλύτερο όγκο εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, σύμφωνα με τις οποίες το λιμάνι του Πειραιά κατείχε μέχρι το 2003 την 49η θέση ενώ της Θεσσαλονίκης δεν εμφανιζόταν καν στη λίστα αυτή. Από το 2004 και μετά έπαψε να εμφανίζεται και ο Πειραιάς στη λίστα αυτή.

Τη συνέχιση του κρατικού ελέγχου και της αρνητικής αυτής πορείας διεκδικούν, πολλές φορές με τη χρήση παράνομης βίας, κάποιοι συνδικαλιστές των λιμενεργατών με την κάλυψη πολιτικών όπως του αντινομάρχη Πειραιά κ. Μίχα και του βουλευτή του Συνασπισμού κ. Λαφαζάνη. Η Φιλελεύθερη Συμμαχία καταδικάζει τις πρακτικές τους και κυρίως το καθεστώς ατιμωρησίας και πολιτικής κάλυψης που απολαμβάνουν οι τραμπουκισμοί των κρατικοδίαιτων συνδικαλιστών, στα λιμάνια και αλλού, επί δεκαετίες.

Η Φιλελεύθερη Συμμαχία θεωρεί ότι, και στη περίπτωση αυτή, αυτό που πραγματικά διακυβεύεται είναι η εξουσία που διαθέτουν οι συνδικαλιστές των λιμενεργατών να προκαλούν, μέσω αδικαιολόγητων καθυστερήσεων ή απεργιών, ζημιά στις εταιρείες που εισάγουν ή εξάγουν εμπορεύματα μέσω των σταθμών αποθήκευσης και μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια της χώρας. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ στους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Λιμενεργατών, δημιουργείται η εντύπωση ότι επιζητούν τη διασφάλιση των «διαφόρων εξόδων» στις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και λιμένων

Η Φιλελεύθερη Συμμαχία προτείνει την απελευθέρωση της οικονομίας από τον έλεγχο των παρασιτικών ομάδων που την απομυζούν επωφελούμενες από την εμπλοκή του κράτους σε επιχειρηματικές δραστηριότητες. Γι αυτόν τον λόγο προτείνει την άμεση ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης των λιμενικών υποδομών της χώρας γεγονός που θα αναβαθμίσει την διεθνή τους ανταγωνιστικότητα και θα μετατρέψει τις πόλεις που τις φιλοξενούν σε παγκόσμια κέντρα ναυτιλιακών υποδομών, μεταφορών και εμπορίου.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s